Webquest - praca metodą projektu.
Wiosna to czas pełen zmian, a dzieci z grupy Pszczółek i Żabek postanowiły zgłębić temat zwiastunów tej pięknej pory roku, realizując webquest. Celem było poznanie, jakie sygnały wskazują na nadchodzącą wiosnę, oraz podzielenie się zdobytą wiedzą z rówieśnikami. Dzieci zostały podzielone na cztery grupy, z których każda zajmowała się innym obszarem: obserwatorzy pogody, obserwatorzy roślin, obserwatorzy zwierząt i obserwatorzy ptaków. Każda grupa miała za zadanie poszukiwać informacji, ciekawostek i zdjęć związanych z tematem zwiastunów wiosny. Dzieci korzystały z Internetu w towarzystwie rodziców, zbierając materiały, które następnie przynosiły do przedszkola. Po zebraniu niezbędnych informacji i zdjęć, każda grupa przystąpiła do tworzenia plakatów. Prace były pełne kolorów i ilustracji, a także zawierały ważne informacje o tym, co w przyrodzie wskazuje na nadejście wiosny. Na plakatach znalazły się m.in. pierwsze kwiaty, zmiany w zachowaniu zwierząt, śpiew ptaków oraz zmiany w pogodzie. Na zakończenie projektu, dzieci miały okazję podzielić się swoimi plakatami i wynikami pracy z innymi grupami. Każda z grup opowiadała o swoich odkryciach, a dzięki temu wszyscy uczestnicy webquestu poznali różnorodne zwiastuny wiosny, które pojawiają się w naturze. Webquest okazał się nie tylko ciekawym doświadczeniem edukacyjnym, ale także wspaniałą okazją do współpracy z rodzicami i twórczego wyrażenia swojej wiedzy