Co słychać w IV grupie
Przedszkolaki z grupy IV polubiły gimnastykę mózgu i chętnie wznowiły wspólne ćwiczenia po długiej nieobecności w przedszkolu. Skoordynowane ruchy jakie proponuje nam gimnastyka mózgu poprawiają procesy pamięci, koncentracji, twórczego myślenia, pisania, czytania, poprawnej wymowy, eliminują nadmiar stresu oraz korzystnie wpływają na koordynację ciała. A to starszakom jest niezwykle potrzebne u progu nowej przygody, jaką jest szkoła. Spragnione wiedzy chętnie wykonują ćwiczenia, które w znaczącym stopniu mogą przyczynić się do ich szkolnych sukcesów. Każda gimnastyka rozpoczyna się od wypicia wody, a następnie przechodzimy do ćwiczeń, które mają swoje nazwy, czasem całkiem zabawne. Jak mówił Dennison „Ruch jest drzwiami do uczenia się”, a my te drzwi chętnie otwieramy. Kwiecień upłynął nam również na tak bardzo lubianych przez dzieci zabawach matematycznych. Starszaki dokonywały obliczeń, rozwiązywały i same układały proste zadania z treścią. Wykorzystując liczmany przeliczały elementy. Przedszkolaki z IV grupy to świetni matematycy, którzy coraz lepiej dodają, odejmują nie tylko na konkretach, ale również w pamięci.